ՆԱՏՕ-ն եվրոպական անդամ պետություններին հորդորել է հնգապատկել ցամաքային ՀՕՊ կարողությունները՝ գրում է Bloomberg-ը։ Լրատվամիջոցը նշում է, որ նման կերպ դաշինքը ձգտում է «լրացնել ռուսական ագրեսիայի սպառնալիքին ի պատասխան առանցքային բացը»։ Զինված ուժերի կուտակման հարցը կքննարկվի հինգշաբթի օրը՝ Հյուսիսատլանտյան դաշինքի անդամ պետությունների պաշտպանության նախարարների Բրյուսելում անցկացվելիք հանդիպման ժամանակ։               
 

Արձանի անարգանքից մինչև տիկնիկների պատկերասրահ

Արձանի անարգանքից մինչև տիկնիկների պատկերասրահ
24.03.2017 | 10:34


ՑՈՒԳՑՎԱՆԳ


Դեռ այգաբացից գրասեղանս նենգադուլ է հայտարարում` ձեր հեզ ծառային անողորմ մեղադրելով երեսպաշտության մեջ, գրասեղան-ամբարտակս պահանջում է անհապաղ հրաժարական ներկայացնել, քանի որ այս օրերին հավատարիմ զինընկերս ծանրաբեռնվել է նախընտրական-հոգեորսիչ բյուլետեններով։ Այնինչ ողջ տարին այստեղ բազմել-շարք են բռնել «20-րդ դարի պոեզիա», «Գիրք գրոց» (Վիգեն Խեչումյան), «Ես և դուք» (Երվանդ Քոչար) գրքերը, «Նարցիս» հանդեսը, նաև պատկերագրքեր զանազան, «Իրատեսը» զարմանազան և այլն։ Մի՞թե պարզ չէ, որ նման խորունկ բերքով հագեցած սույն սեղանը սփռոցազուրկ պետք է չհամատեղվի քաղաքական ժանգոտ եզրույթների հետ։ Համբերիր, ամբարտակ իմ սեգ, զի ապրիլի 2-ին հաջորդում են Մայիսի 9-ն ու 28-ը, Օգոստոսի 23-ն ու Սեպտեմբերի 21-ը։ Իր հերթին ընտրարշավն է մոտենում յուր ավարտին, զի քաղապաշխարության վերջին շաբաթն է։ Մենք էլ քննարկենք մի շարք այլ, շատ ավելի կարևոր թեմաներ։

ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ԽԱՌՆԱԿՈՒԹՅԱՆ ԹԹՎԱՇ ՊՏՈՒՂՆԵՐԸ
Ընտրությունները բավականին հզոր լուսարձակ են, որոնք ի ցույց են դնում հասարակության տարբեր շերտերի և առանձին անհատների իրական նկարագիրը։ Ոմանք դառնում են խիստ մտահոգ, քանզի «ո՞ւմ ընտրել» հարցը նրանց համար հացկատակային հեռանկարով չի ամփոփվում, երկրի գալիքն է որոշվում, և ահա այստեղ է, որ հանրապետության քաղաքացիների մի ստվար զանգված հերթական անգամ հոգնաբեկ քայլելու է դեպի ընտրատեղամաս` ձայնը տալու (ձայնի հետ էլ բախտը կապելու) քաղաքական չարիքի փոքրագույնին։ Անկասկած, նրանք հոգու խորքում լուսավոր հույսեր են փայփայում, որ չարիքի փոքրագույնն արմատապես կվերափոխվի և կդառնա համակ բարիք։ Մեկ այլ հանրային, ոչ այնքան մեծաքանակ հատվածի կյանքում հերթական ընտրությունը ստվերային գումարներ կորզելու եզակի հնարավորություն է, ոչինչ ավելի կամ էլ պակաս։ Սակայն առկա է հանրային մի ստորադաս, որի անդամների համար համապետական երկարընթաց իրադարձությունները հիանալի առիթ են ինքնադրսևորման համար` ստահակ նախաձեռնություններով։ Խնդրին անդրադառնամ մի քանի նշանավոր դեպքերի տեղազննմամբ։ Հավանաբար, Հովհաննես Շիրազի հանդեպ պոռթկուն սիրո և խոնարհումի ամենաինքնատիպ եղանակը բանաստեղծի հուշարձանի ներկումն է։ Դեպքը կատարվեց օրեր առաջ, ՀԱ զանգվածի կենտրոնական` «Երիտասարդության» զբոսայգում։ Շուրջ տասնհինգ տարի առաջ է այն տեղակայվել, անկեղծորեն պիտի խոստովանեմ, որ գլուխգործոց չէ, հատկապես անընդունելի է գրքի զետեղումը բանաստեղծի ոտքի վրա, այնուամենայնիվ, հուշարձանն ընդունվել է մեծ ժողովրդականություն վայելող Շիրազի պոեզիայի սիրահարների, առհասարակ հայ ժողովրդի կողմից և վաղուց է դարձել մայրաքաղաքի մշակութային մասունքներից մեկը։ Ի դեպ, հուշարձանի հեղինակը Հովհաննես Շիրազի և Սիլվա Կապուտիկյանի միակ զավակն է` Հայաստանի ժողովրդական նկարիչ Արամազդ (Արա) Շիրազը։ Այստեղ մի հորդորով եմ դիմում մշակույթն ապականող թերհասներին. պղծագործությունից հետո գոնե մի հուշագիր թողեք, որ մենք հասկանանք, թե, այնուամենայնիվ, ինչն է ձեզ մղել նման անասնական անկման։ Եվ ինչ խոսք, նման երևույթը հանրապետությունն ուղղակի ճարակող քաղաքական, սոցիալական, տնտեսական ներկա խառնակության բնականոն հետևանք է, որի սկիզբը տեսել-վայելել ենք, սակայն վերջը առայժմ յոթ սարի հետևում է պատսպարվել։

Իսկ, կներեք, մի՞թե վերոնշյալ քաղաքական-տնտեսական-սոցիալական խառնափնթոր վայրիվերումներին չի սերտաճել դիվանագիտական մեր ամլությունը։ Անշուշտ սերտաճում է, և շառաչուն ապտակում է մեր աջ և ձախ քաղաքակիրթ այտերին, այն էլ ազերբայջանական աղտոտ թաթերով։ Եվ, ասացե՛ք, պաղատում եմ, գերհարգարժան պետայրեր, քաղգործիչներ և այլք, որ այսօր գլուխն ի ոտ քարոզչական հաղթարշավներով սիգաճեմում եք երկրի լայնքով, հանրապետության երկայնքով` մեր դիվանագիտական միտքը ինչո՞վ է զբաղվում Ռուսիո մայրաքաղաքում, երբ ազերիների դեսպան Փոլադ Բյուլբյուլօղլին շահում է անթիվ ճակատամարտեր` ստով ակնհայտ, զեղծարարությամբ անբռնազբոս և պարզապես լրբենի շանտղությամբ զօր ու գիշեր պայքարելով ընդդեմ հայության, հայկական հարցի, ի վերջո` արցախյան թնջուկի արդարացի լուծման։ Պաշտոնական Բաքին, սա հանրահայտ է, ահռելի գումարներ է ծախսում, հաճախ դեղին ոսկով, յուր կուպրը մեղրի տեղ աշխարհին ներկայացնելու նպատակով։ Եվ շահում է ամենուր։ ՈՒ մի՞թե պատահական է, որ սույն Բյուլբյուլը հավակնում է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի գահին։ Ինչպիսի՜ հսկայական ավերածություններ կիրականացնի սույն տխրահռչակ սուբյեկտը, արդեն այսօր բնավ դժվար չէ կռահել։ Անկռահելին այլ բան է. ինչո՞ւ է նման վտանգը անտեսվում հանրապետության թե՛ իշխանության, թե՛ ընդդիմության կողմից։ «Ջու-ջու-ջուջալարըմ, ման իմ քյորփա ջուջալարըմ», որքան ենք խնդացել ողջ Սովետմիությունը ճարակած ազերիական այս ճտային երգ-երթի վրա։ Հիմա հերթը արդեն մերն է, լա՞նք, թե՞, այնուամենայնիվ, մի քիչ խնդանք։ Ոչ լայնք և ոչ էլ խնդանք, պարզապես ամեն գնով պետք է չեղարկենք ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի բյուլբյուլօղլիական բռնազավթումը, զի այն կդառնա մի ահավոր հակահայկական, իսկ ինչու չէ, նաև հակաքրիստոնեական յաթաղան թյուրքալեզու էթնոսների ձեռքում, որոնք քնում, արթնանում են համաթուրանական (նույնն է թե` պանթյուրքական) աշխարհակալության երազը հոգում։ Միով բանիվ, չհորինենք մի նոր հեծանիվ, արդեն 1000 տարի է, ինչ մենք տանուլ ենք տալիս դիվանագիտական այն ճակատներում, ուր մեր ախոյանը թուրքն է։ Տե՜ր իմ Երկնավոր, ե՞րբ է բուժվելու մեր այս, Սևակի վսեմ խոսքով ասած` «արխայնություն-դնջությունը»։ Հուսամ` գալիք աշնանը։

ԱՅՆՈՒԱՄԵՆԱՅՆԻՎ ԳԱՐՆԱՆ ՇՈՒՆՉԸ ԶԳԱԼԻ Է
Շունչ քաշենք լիաթոք, զի վերոհիշյալ խառնակությունները, այնուհանդերձ, մեր հեղհեղուկ (իմա` օրհասական-հերոսական) ժամանակի լիակատար տերը չեն։ Շունչ քաշենք, նաև, անշուշտ, հիշենք, որ այս պահին հողմաղացը ուրբաթօրյա իր հերթական քնարական երազն է տեսնում։ Երազում էլ նա ունկնդրեց զարմանալի պոետ Հրաչյա Բեյլերյանի «Բալլադ» բանաստեղծության այս քառյակը.
Ցուրտ ծովափին մի ձկնորս
Թեյ էր խմում կծովի։
Թպրտում էր դույլի մեջ
Գիտակցությունը ծովի։

Ինչ խոսք, ծով է մեր գիտակցությունը, միայն թե հաճախ այդ ծովում նավարկելու փոխարեն մենք կծովի թեյ ենք խմում։ Սակայն շաքարը քիչ-քիչ ավելանում է մեր բուրավետ թեյում։ Ահավասիկ, Հանրապետության հրապարակի հյուսիսային դարպասագլխին, Աբովյան 1/1 հինավուրց շենքում, որտեղ 1921-ին հանգրվանել է պայծառափայլ Թումանյանը, բացվեց «Տիկնիկների պատկերասրահը»։ Շենքը կառուցվել է մեկ դար 3 տարի առաջ։ Նախարար տիար Արմեն Ամիրյանի գնահատելի մտահղացումները կյանքի են կոչվում, ազգային մշակույթը բարոյական հաղթանակը զուգակշռում է նյութականին, նշյալ աննախադեպ պատկերասրահը զբոսաշրջիկներ ներգրավելու գայթակղիչ մի խայծ է։ Ընդ որում, պատկերասրահը տիկնիկաց կյանքի է կոչվել մասնավոր ներդրողի (շուրջ 60 հազար ԱՄՆ դոլար) ջանքերով: Հուռռա՜, վերջապես հայոց քսակատերերը ներդրումներ են կատարում մշակույթի ոլորտում և ամրագրում են իրենց անունը հայոց պատմության Պառնասում: Այստեղ ինձ թույլ տվեք մի լրացում կատարել: Հայ կերպարվեստը հսկա ներուժ ունի և հրաշալի ավանդույթներ: Սակայն այն գրեթե անծանոթ է արվեստասեր աշխարհին: Համաշխարհային աճուրդներում դեպքից դեպք են առկայծում հայ նկարիչների անունները: Առկայծման պարագայում շատ շուտ հանգչում են, այլ կերպ ասած, վաճառվում են վիրավորվելու աստիճանի ցածր գներով: Եվ գիտե՞ք, թե ինչու: Զի հայկական կերպարվեստը որպես ինքնուրույն (և բազմահարուստ) երևույթ, անհայտ է աշխարհին: Քիչ թե շատ հանրածանոթ են Հովհաննես Այվազովսկին, Մարտիրոս Սարյանը, Արշիլ Գորկին և վերջ: Այնինչ, այսօր հազարից ավելի գործուն վարպետներ կան, և պետք է միայն ներդրումներ կատարել ժամանակակից հայ կերպարվեստի ոլորտում, նախ լիաթոք շնչել-արտաշնչելու հնարավորություն ընձեռել նկարչին ու քանդակագործին, վերականգնելով պետական պատվերի հզոր ինստիտուտը, որը խորհրդային շրջանում ապահովում էր նկարիչներին մշտական պատվերներով, զարգացնելով ԽՍՀՄ եղբայր ժողովուրդների ազգային կերպարվեստը: Նախաձեռնենք սա, վերականգնելով նաև ՀՆՄ-ի գեղարվեստի ֆոնդը, անշուշտ, այս ամենը հարիր մեր օրերի մարտահրավերներին, միով բանիվ, անհրաժեշտ է սրտանց սատարել նկարիչներին և նրանց տաղանդի արգասիքներն արտահանել միջազգային շուկաներ:
(Այս խնդրով պատրաստ եմ գործնական առերեսման ՀՀ մշակույթի նախարար Արմեն Ամիրյանի հետ):

ՀԵՏԳՐՈՑ-ՄՐՈՑ
Հուսամ, որ չեք մոռացել նախորդ ուրբաթի հորդորագիրս և՛ ընդդիմությանը, և՛ իշխանությանը, այն է՝ հասնել Կումայրի և «Մահ հայրաքաղաքի տնակներին» հիմնադրամի հաշվեհամարին փոխանցել իրենց արդար վաստակի տասանորդն ու գերարդար գողոնի 90 տոկոսը: Կարծես անտեսվում է համապետական նշանակության այս հողմաղացյան առաջարկս: Ինչ արած, սպասենք և հուսանք, որ հայոց գերքաղաքականացված տնտեսաքաղաքական վերնախավը, ի վերջո, դարձի կգա, կզատի ժամանակավրեպն ու մշտականը, ասել է՝ հարդն ու ցորյանը:
Զինչե՜ր ցուցանեցին առակներն այս Աստծո գառներին և մոլորյալներին...


Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3842

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ

Միշտ էլ ժամանակ գտնում ենք ժամանակ կորցնելու համար

Բաժնի բոլոր նորությունները »

«Իրատես» թերթի արխիվից

Հայաստանն էլ ունի  իր երկակի ստանդարտները
Հայաստանն էլ ունի իր երկակի ստանդարտները

Բաժնի բոլոր նորությունները »

Ծաղրանկարչի կսմիթ

Իշխանափոխության մեխանիկա
Իշխանափոխության մեխանիկա